Het toevoegen van een tweede e-mailadres aan je LinkedIn voorkomt dat je LinkedIn account per ongeluk blokkeert. Het is een belangrijke back-up voor het geval dat je de toegang verliest tot je primaire e-mailadres (bijvoorbeeld indien je van baan verandert en je de toegang verliest tot het e-mailadres van je werk).
+ Als je de toegang verliest tot het enige e-mailadres dat bij je LinkedIn account past, is LinkedIn niet in staat je een koppeling te sturen waarmee je het wachtwoord opnieuw kunt instellen. Dat betekent dat je je niet meer kunt aanmelden op je LinkedIn account.
+ Het is belangrijk om alle e-mailadressen toe te voegen omdat die gebruikt kunnen worden door iemand die met jou een connectie wil maken. Als iemand een uitnodiging stuurt naar een e-mailadres dat je niet hebt opgegeven, kun je een foutmelding krijgen of per ongeluk een tweede account aanmaken als je de uitnodiging probeert te accepteren.
+ Ga naar www.linkedin.com en klik op aanmelden.
+ Ga met je muis over je naam rechts bovenin.
+ Klik op Instellingen uit het uitklapmenu.
+ Klik links bovenin op Primair e-mailadres ‘wijzigen/toevoegen’.
+ Vul het extra e-mailadres in en klik op ‘E-mailadres toevoegen’.
Na toevoeging van het nieuwe e-mailadres, ga je naar je e-mailaccount en klik je op de link in de e-mail die je ter bevestiging krijgt. Op deze manier bevestig je dat je de eigenaar bent van dit e-mailadres.
Eventueel zou het e-mailadres dat je zojuist hebt toegevoegd ook primair kunnen maken. Het primaire e-mailadres is het e-mailadres dat zichtbaar is op je LinkedIn profiel.
+ Ga naar www.linkedin.com en klik op aanmelden.
+ Ga met je muis over je naam rechts bovenin.
+ Klik op Instellingen uit het uitklapmenu.
+ Klik links bovenin op Primair e-mailadres ‘wijzigen/toevoegen’.
Kies uit het overzicht van e-mailadressen welke primair/zichtbaar moet zijn.
Maximaal resultaat halen uit LinkedIn? Volg de praktische LinkedIn training.
Vragen over LinkedIn? Neem gerust contact met ons op.
Fijne dag, Arjan Vos