We roepen allemaal heel hard dat je moet gaan bloggen om je kennis te delen en daarmee zichtbaar te zijn als expert voor potentiële klanten. We geven iedereen het advies een blog in te zetten voor een verbetering van de vindbaarheid binnen zoekmachines. Nu zitten wij zelf in een branche waar je ontzettend veel over kunt vertellen, maar waarover moet je nu gaan bloggen als je bijvoorbeeld wijn of kaas verkoopt?
Een eenvoudige manier om inspiratie op te doen voor een nieuwe blogartikel is de zoekfunctie van Google. Wanneer je een woord invult in het zoekvenster van Google, zal Google suggesties doen. Waardevol!
zoeken met het woord ‘kaas’.
zoeken met het woord ´kaas(spatie)’.
Je nieuwe blogartikel kan dus gaan over:
Google geeft deze suggesties op basis van wat andere mensen zoeken. Je weet dus zeker wanneer je nieuwe blogartikel gaat over één van deze onderwerpen, dat er vraag naar is.
Nog meer suggesties van Google ontvangen? Dat kan! Door achter het zoekwoord en letter van het alfabet in te vullen. Dus ‘kaas a’, ‘kaas b’ etc. Ook nu weer krijg je suggesties waarover je volgende blogartikel zou kunnen gaan, met de garantie dat er naar wordt gezocht.
Je nieuwe blogartikel kan dus gaan over:
Kom je een suggestie tegen waarvan je denkt dat er meer suggesties uit naar voren komen, geef dan meer letters of zelfs hele woorden in.
Je nieuwe blogartikel kan dus ook gaan over:
Je ziet al wel dat de suggesties en de ideeën voor nieuwe blogartikelen oneindig zijn. En dan hebben we nog niet eens de suggesties opgevraagd voor kaassoorten als geitenkaas, schimmelkaas, komijnekaas etc.
In slechts enkele seconden heb je de beschikking over ruim 20 nieuwe blogonderwerpen. En dan hebben we slechts een paar letters uit het alfabet gebruikt.
Heb jij nog SUPER tips? Waar haal jij je inspiratie uit voor het schrijven van blogartikelen? Deel het met ons en laat je reactie achter. Reageer ook eventueel ook op eerdere reacties.
Vragen? Neem gerust contact met ons op.
Fijne dag, Arjan Vos
Arjan is oprichter en eigenaar van iVendo Marketing. Hij is gespecialiseerd in online marketing en online verkoop. Sinds 2002 helpt hij organisaties met het effectief en doelgericht inzetten van de mogelijkheden die internet biedt. Zijn grootste passie is het delen van kennis die mensen inspireren, motiveren en activeren om het maximale uit hun onderneming te halen.
2 Comments
Mooi en nuttig artikel Arjan. echter moet je bij al deze suggesties niet onderzoek doen of er uberhaupt wel op deze woorden gezocht wordt? bijv. met de Keywordplanner?
gr.
jelle
Eén ding weet je met deze techniek zeker.. er wordt op gezocht anders kwam Google niet met deze suggestie. En voor een blogbericht hoef je niet altijd rekening te houden met SEO/keywords. De inhoud en de waarde is belangrijker. Elk blogbericht draagt bij aan de totale waarde van de site.