Een eenvoudige manier om inspiratie op te doen is via de online content tool AnswerThePublic.com (ook in het Nederlands!). De suggesties zijn gebaseerd op vragen die mensen hebben gebruikt in zoekmachines als Google om te zoeken naar producten en diensten. Als je een blogartikel, Social Media bericht of bijvoorbeeld een YouTube video baseert op zo’n vraag weet je zeker dat er mensen in het onderwerp geinteresseerd zijn. Content Marketing is het creëren van content wat jouw doelgroep interessant vindt. Content dat interessant is en vragen beantwoord wordt gedeeld en verspreid, dit met als resultaat meer relevante bezoekers naar jouw website.
Wat zijn de online zoekvragen van mijn doelgroep? Met AnswerThePublic.com krijg je de vragen van je doelgroep in één oogopslag te zien. Als ik bijvoorbeeld zoek op ‘LinkedIn’ geeft AnswerThePublic mij vragen, die bezoekers aan Google stellen. Bijvoorbeeld: ‘Welke foto op LinkedIn?’, ‘Hoe LinkedIn connectie verwijderen?’, of ‘Wanneer gebruik je LinkedIn?’.
Rondom deze vragen kunnen zogeheten FAQ-pagina’s, blogartikelen en Social Media berichten geschreven worden waar je veelgestelde vragen beantwoordt. De kans is dan groot dat bezoekers met een dergelijke vraag op jouw website uitkomen. Eenvoudige zoekopdrachten worden specifieker. Niet langer zoeken jouw potentiële klanten met slechts 1 zoekwoord maar met 3 of 4 zoekwoorden en zelfs met complete vragen. Jouw potentiële klanten zoeken naar antwoorden op hun vragen. Als jij weet wat de (zoek)vragen van je doelgroep zijn kun je ze met relevante informatie op je website bereiken. In plaats van aanbodgestuurd informatie schrijven is het waardevol om vraaggestuurde content te plaatsen waarin je antwoorden geeft op de vragen van je doelgroep.
Laat in onderstaand reactieformulier weten wat je van dit blogartikel vind.
Heb je wellicht nog aanvullende tips?
Fijne dag.
Arjan Vos
iVendo Marketing
Laat je marketing effectief zijn!
Arjan is oprichter en eigenaar van iVendo Marketing. Hij is gespecialiseerd in online marketing en online verkoop. Sinds 2002 helpt hij organisaties met het effectief en doelgericht inzetten van de mogelijkheden die internet biedt. Zijn grootste passie is het delen van kennis die mensen inspireren, motiveren en activeren om het maximale uit hun onderneming te halen.
1 Comment
Wow! Wat een geweldige tip. Hier kan ik maanden mee vooruit. Thx.