‘Formulieren zijn klote’ volgens expert Luke Wroblewski. Noem jij de formulieren op je website formulieren? Na het lezen van dit artikel niet meer. De reden dat je websitebezoekers ‘formulieren’ zo erg vinden is omdat ze al veel ellende hebben meegemaakt op andere websites. Formulieren die niet te begrijpen zijn, technische problemen, al hun zojuist ingevulde gegevens plotseling verdwenen.. Het woord formulier heeft daardoor een negatieve lading gekregen.
Klanten vullen formulieren in omdat ze iets willen. Wat je klanten niet willen is het invullen van een formulier! Wat ze wel willen is het uitvoeren van een taak, een oplossing voor hun probleem, een voordeel, iets waar ze plezier aan beleven ect.
Dus.. noem in de titel van het formulier niet
het WOORD ‘formulier’, maar bijvoorbeeld:
Maar ook formuliertitels als:
En daarmee dus gericht op meer omzet, meer zichtbaarheid,
meer plezier, meer inschrijvingen, meer aanvragen etc..
Ons advies is om de taak, de oplossing, het voordeel, het plezier bovenaan een formulier te zetten. Op deze manier weten klanten waarvoor ze het doen en werkt dus motiverend. Want geef nu toe, wat voegt het woord (inschrijf/aanmeld)FORMULIER nu werkelijk toe? Iedere websitebezoeker ziet toch in één oogopslag dat het een formulier is? Maak de titel motiverend voor je websitebezoekers om het formulier vervolgens in te vullen.
Alles weten over het schrijven en optimaliseren van je webpagina’s? Meld je dan aan voor de inspirerende training Effectief Vindbare WEBteksten Schrijven.