Allemaal vragen waar Google My Business uitkomst biedt en waar Google tijdelijke voorzieningen voor treft.
Google My Business / Google Mijn Bedrijf is het platform van en in Google waarmee je de gegevens van jouw onderneming op eenvoudige wijze kunt laten zien aan (potentiële) klanten. Het gaat om gegevens zoals je openingstijden, het soort bedrijf dat je bent, je contactgegevens en je locatie die wordt weergegeven in Google Maps. Waar normaal gesproken de openingstijden van jouw bedirjf en de diensten die je aanbiedt voor de meeste van jouw klanten wel bekend zijn, is dat sinds de uitbraak van het coronavirus compleet veranderd. Hoe laat je aan je klanten weten wat zij op dit moment van jou kunnen verwachten?
Google My Business / Google Mijn Bedrijf is het belangrijkste kanaal als het gaat om openingstijden en bedrijfsinformatie, omdat dit platform een optimale online zichtbaarheid heeft in zowel Google Zoeken als in Google Maps. Als de situatie rond het Coronavirus gevolgen heeft voor je bedrijf, pas je profiel op My Business / Google Mijn Bedrijf aan om je klanten zo goed mogelijk te informeren. Maak gebruik van ’tijdelijke oplossingen’ en update de bedrijfsinformatie en openingstijden in je Google My Business.
Belangrijk: Google My Business / Google Mijn Bedrijf kan je wijzigingen beoordelen op kwaliteit voordat deze gepubliceerd worden. Eventuele wijzigingen zijn dus mogelijk niet direct zichtbaar op Google Zoeken en Maps. Alle wijzigingen in Google My Business / Google Mijn Bedrijf vermeldingen worden handmatig door medewerkers van Google beoordeeld. Omwille van tijd heeft Google ervoor gekozen op dit moment prioriteit te geven aan beoordelingen van bewerkingen die essentieel zijn voor gezondheidsgerelateerde bedrijven. Daarnaast geven ze prioriteit aan beoordelingen van open en gesloten statussen, afwijkende openingstijden, tijdelijke sluitingen, bedrijfsbeschrijvingen en bewerkingen van bedrijfskenmerken voor andere geverifieerde bedrijven.
Als je je bedrijf markeert als ‘Tijdelijk gesloten’, heeft dit geen invloed op de positie in de lokale zoekresultaten. Je bedrijf wordt op dezelfde manier behandeld/getoond als open bedrijven. Bedrijven die afhaal- of bezorgservices bieden, moeten het bedrijf niet markeren als ‘Tijdelijk gesloten’. Als ze dat wel doen, worden deze services niet weergegeven op Google.
Klik in het menu op Posts.
Kies bovenaan de pagina het tabblad ‘COVID-19-update.
Belangrijk: Posts met een telefoonnummer kunnen worden geweigerd.
Zie hieronder de Corona-update van iVendo Marketing Groningen in Google My Business en een aangepaste omschrijving over dat fysieke (groeps)trainingen voorlopig niet door gaan en dat wij de mogelijkheid beiden voor het volgen van een 1-OP-1 ONLINE VIDEOTRAINING met één van onze trainers.
Arjan is oprichter en eigenaar van iVendo Marketing. Hij is gespecialiseerd in online marketing en online verkoop. Sinds 2002 helpt hij organisaties met het effectief en doelgericht inzetten van de mogelijkheden die internet biedt. Zijn grootste passie is het delen van kennis die mensen inspireren, motiveren en activeren om het maximale uit hun onderneming te halen.