Google Mijn Bedrijf vergroot de klantbetrokkenheid op Google!
Google Mijn Bedrijf is een gratis service van Google waarmee je invloed kunt uitoefenen op de online zichtbaarheid van jouw bedrijf binnen Google Zoeken (Google Search) en Google Maps. Een groot voordeel van een goed en volledig bedrijfsprofiel op Google Mijn Bedrijf is dat je beter én makkelijker bereikbaar bent voor je klanten. Klanten hoeven voor het vinden van bijvoorbeeld jouw telefoonnummer en/of openingstijden niet eerst jouw website of webshop te bezoeken en door te spitten. Deze (bedrijfs)gegevens zijn namelijk direct zichtbaar in de zoekresultaten.
Binnen Google Mijn Bedrijf deel je relevante (bedrijfs)informatie, zoals je adresgegevens, je telefoonnummer, je website-URL en je openingstijden. Daarnaast kan men direct de route naar jouw bedrijf bekijken via Google Maps en kun je Google Reviews (aanbevelingen) ontvangen van klanten en hier ook op reageren. Ook kun je foto’s van je bedrijf, je producten en je diensten toevoegen aan je ‘Google Mijn Bedrijf’-profiel om te laten zien wat je bedrijf doet en/of maakt. Bedrijven met foto’s in hun bedrijfsprofiel ontvangen meer verzoeken voor een route op Google Maps en meer klikken naar hun website/webshop dan bedrijven zonder foto’s. Geef met foto’s een goede (eerste) indruk!
Heb je nog geen ‘Google Mijn Bedrijf’-account? Of weet je dat niet zeker? Dat kun je controleren door op je bedrijfsnaam te zoeken binnen Google. Zie je dan rechts van het scherm een vergelijkbaar overzicht zoals de afbeelding hierboven… dan heb je een ‘Google Mijn Bedrijf’-account. Zie je geen vergelijkbaar overzicht zoals de afbeelding hierboven.. dan kun je binnen een paar eenvoudige stappen een ‘Google Mijn Bedrijf’-account aanmaken. Hulp nodig? Neem gerust contact met ons op.
Google Posts zijn een soort mini blogartikelen die je als een ‘Google Mijn Bedrijf’-beheerder kan maken en koppelt aan een bedrijfspagina. Je kunt het vergelijken met een blog(artikel) op je eigen website. Met Google Posts kun je content publiceren over actuele nieuwsitems en/of aanverwante artikelen over jouw dienstverlening en producten. Door Google Posts te gebruiken kun je via je bedrijfsprofiel op Google Zoeken (Google Search) en Maps in contact komen met bestaande en potentiële klanten. Je kunt berichten, aankondigingen, aanbiedingen, informatie over nieuwe of populaire producten en over evenementen maken. Google Posts geven je niet alleen de mogelijkheid om potentiële klanten door te sturen naar je website of webshop ze zorgen er ook voor dat je extra ruimte inneemt – en daarmee dus meer opvalt – naast de zoekresultaten.
Een gepubliceerde Google Post blijft 7 dagen zichtbaar.!
Elk type Google Post geeft je doelgroep specifieke informatie en geeft je de mogelijkheid een ACTIEKNOP aan je Google Post toe te voegen.
Het is vrij eenvoudig om een Google Post aan te maken:
Succes!
Vragen? Stuur ons gerust een bericht.
Fijne dag.
Arjan Vos
Arjan is oprichter en eigenaar van iVendo Marketing. Hij is gespecialiseerd in online marketing en online verkoop. Sinds 2002 helpt hij organisaties met het effectief en doelgericht inzetten van de mogelijkheden die internet biedt. Zijn grootste passie is het delen van kennis die mensen inspireren, motiveren en activeren om het maximale uit hun onderneming te halen.