Leestijd: 2 minuten

Einde van een mooie applicatie

LinkedIn heeft op 2 november bekend gemaakt om per 26 november te stoppen met de Events applicatie. Als reden wordt gegeven dat de LinkedIn Events functie momenteel niet voldoet aan de kwaliteitseisen van LinkedIn. Vanuit ons oogpunt een groot gemis. Er worden wereldwijd Events op LinkedIn gepland en zakelijk gezien valt er nu een gat. Persoonlijk wil ik graag zien wie er bij een Event komt en het liefst zie ik dan het businessprofiel van de deelnemer.

LinkedIn Events

De eerste jaren van iVendo Marketing

Zelf was ik erg tevreden over de LinkedIn Events applicatie. Het was dé applicatie die wij het meest gebruikte om evenementen als workshops en seminars aan te kondigen. Door de virale werking brachten de deelnemers hun netwerk van het evenement op de hoogte. Vooral de eerste jaren van onze onderneming heeft deze applicatie ons veel naamsbekendheid en groei gebracht.

3 manieren om Events te delen op LinkedIn

Wanneer de mogelijkheid om evenementen te plaatsen verdwijnt, is het mogelijk om op andere manieren je connecties via LinkedIn op de hoogte te stellen van gebeurtenissen.

  1. Kondig het Event aan via een statusupdate. Omdat je de update niet meer kunt koppelen aan de Events-funtie, is het aan te raden om een externe applicatie of website te gebruiken voor het verstrekken van informatie over het evenement.
  2. Deel het evenement in LinkedIn groepen. Houdt er wel rekening mee dat het delen van een evenement een relevante toevoeging moet zijn voor de groep.
  3. Plaats de aankondiging voor het evenement aan als statusupdate van een bedrijfspagina die je beheert.

Alternatieven voor LinkedIn Events applicatie

Ook kun je gebruiken maken van andere Social Media als Google+ Evenementen en Facebook Events. Ook websites als Eventbrite en Meetup bieden prima alternatieven om Events aan te maken.

Waar gaat jouw persoonlijke voorkeur naar uit?
Op welk platform plaats jij jouw evenement en met welk resultaat?
Arjan Vos - iVendo Marketing

Arjan is oprichter en eigenaar van iVendo Marketing. Hij is gespecialiseerd in online marketing en online verkoop. Sinds 2002 helpt hij organisaties met het effectief en doelgericht inzetten van de mogelijkheden die internet biedt. Zijn grootste passie is het delen van kennis die mensen inspireren, motiveren en activeren om het maximale uit hun onderneming te halen.

Meer over – Volg Arjan op Twitter: @arjanmvos en Google+

Comments are closed.